Programul „Masa caldă” se încălzește greu.

Doar 5 școli din 50 primesc mâncarea de care au copiii nevoie. Abandonul şcolar, analfabetismul funcţional, profesorii prost plătiţi sau insuficient pregătiţi. Sunt doar câteva dintre problemele sistemului de educaţie din România. La aproape 30 de ani după Revoluţie şi după 23 de miniştri, şcoala românească aşteaptă in continuare o reformă completă, care să o scoată din trecut. De unde ar trebui să înceapă aceasta încercăm să aflăm împreună, într-o campanie Digi 24: 

În comunităţile sărace din România, copiii ar trebui convinşi să vină la şcoală cu ajutorul unei mese calde. O intenţie lăudabilă, pe care Ministerul Educaţiei nu reuşeşte de trei ani să o pună în practică. 50 de şcoli s-au înscris în faza de testare a programului „O masă caldă”. Doar cinci dintre ele primesc mâncarea de care copiii au nevoie.

Clopoțelul anunță pauză mare. E acel moment când elevii scot pachetul cu mâncare. Din păcate, mii de copii din România nu au în ghiozdan nici măcar un colț de pâine. Provin din familii prea sărace ca să își permită. Mulți dintre ei renunță la studii din cauza sărăciei și a foamei.

În România, rata abandonului școlar la nivelul învățământului primar și gimnazial este de 1,8%. La sfârșitul anului 2015 de exemplu, 31. 700 de elevi părăsiseră școala.

„MASĂ CALDĂ” este programul-pilot văzut de guvernanți drept soluția pentru reducerea abandonului școlar. În 2016 au fost alese 50 de școli din zone defavorizate care ar fi trebuit să beneficieze de bani de la stat cu care să le poată oferi copiilor o masă pe zi. În realitate...

„Programul ar fi binevenit, pilotarea a fost proastă. De fiecare dată s-a terminat odată cu apariția normelor metodologice de aplicare”, spune Mihai Meliță.

SURSA DIGI24.RO

No Comments Yet.

Leave a comment