Primarul ameninţă cu penalităţi firma care reabilitează şoseaua Iaşi – Bârnova

Aceasta nu a respectat o solicitare a Primăriei Iaşi, care ar fi dorit ca lucrările la carosabil să fie încheiate până pe 9 septembrie * edilul-şef spune că nu poate fi de acord cu argumentele constructorului prin care acesta a dorit să explice întârzierile, anunţând că se va muta cu cortul pe şantier!

Nemulţumirile ieşenilor din Bârnova s-au amplificat din nou după ce activitatea pe şantierul din localitate trenează de câteva zile. Mai exact, localnicii sunt nemulţumiţi de faptul că începerea anului şcolar îi va găsi cu carosabilul încă nefinalizat, în condiţiile în care li s-a promis că lucrarea va fi gata până pe 9 septembrie. „Teoretic se poate, dar se pare că nu se vrea să se mărească viteza de lucru. Bineînţeles că ei vor găsi tot felul de argumente tehnico-tactice, dar asta nu este problema noastră. Imediat se face un an de când este dezastru şi ar trebui să mai îndurăm încă un an ceea ce mie mi se pare inadmisibil”, afirmă locuitor din zonă.

Şi primarul municipiului Iaşi este nemulţumit de modul în care decurge modernizarea drumului spre Bârnova. „Acolo e o treabă serioasă, dar la fel de încurcată ca la început. Efectiv se chinuie cu lucrarea. Să spunem că până în prezent, 60% din aceasta se află într-o fază terminală, iar eu le-am cerut ca până la sfârşitul acestei luni să finalizeze carosabilul”, a spus primarul Mihai Chirica. De altfel, lentoarea lucrărilor ar putea aduce penalizări firmei care are contractul cu municipalitatea pentru acea lucrare. „Cel mai tare doare când îi arzi la bani. Le-am şi spus că de la mine nu mai văd niciun leu dacă nu-şi rezolvă problemele, pentru că nu eu trebuie să mă întreb unde este nea Ionel, nea Costel, supravegherea muncitorilor este treaba lor”, a mai spus edilul-şef.

Motive peste motive

Potrivit localnicilor, până în prezent au fost făcute lucrări de terasamente şi infrastructură pe o lungime de 1.000 de metri din totalul de 2.519 metri. Numărul mic de oameni aduşi la lucru, ritmul de lucru, extrem de lent,

betonarea făcută cu mijloace rudimentare şi neonorarea promisiunilor constituie tot atâtea motive de iritare pentru localnici. La toate acestea se mai adaugă câteva elemente, menţionate de primarul Chirica. „Mi-au fluturat hârtii, că au mai avut intervenţii la o conductă de apă de al un podeţ deşi eu le-am spus că proritar este carosabilul. Au mai invocat faptul că nu au venit cei de la gaz ca să-şi izoleze o conductă şi le-am spus să lase doi metri neacoperiţi, că vine furnizorul şi-şi face treaba. Nu pot să înţeleg cum se face că pe strada I.C. Constantineanu, care e pe cealaltă parte de versant, lucrarea este gata, acuşi facem recepţia, iar pe Bârnova se lucrează cu ţârâita. Alaltăieri lucrau două echipe, au promis că mai aduc oameni. Poate că şi noi am slăbit vigilenţa în ceea ce-i priveşte, însă de luni îmi iau cortul, că tot e la modă, şi mă mut pe Bârnova”, a mai dezvăluit Chirica.

Ce lucrări sunt stipulate în proiect

În acte, modernizarea şoselei Iaşi – Bârnova (Realizată de Mecon), de la intersecţia cu şoseaua Bucium până la limita cu comuna Bârnova, trebuie făcute pe o distanţă de 2.519 metri, iar valoarea acestora este de 6.193.820 lei, inclusiv TVA. Modernizarea străzii Şoseaua Bârnova constă în realizarea unei îmbrăcăminţi din beton de ciment rutier, corectarea profilului longitudinal şi transversal al străzii, asigurarea scurgerii apelor pluviale prin rigole carosabile, pereate şi guri de scurgere, refacerea podeţelor, refacerea trotuarelor, aducerea la cotă a căminelor de canalizare şi a gurilor de scurgere, amenajarea străzilor laterale, realizarea canalului tehnic pentru reţele de telecomunicaţii, relocarea a 17 stâlpi de iluminat în vederea corectării profilului transversal al străzii, precum şi executarea unor lucrări de siguranţa circulaţiei. De asemenea, Şoseaua Bârnova va avea două benzi de circulaţie cu lăţimea de 3,50 metri fiecare.

SURSAZIARULEVENIMENTUL.RO

No Comments Yet.

Leave a comment